Wednesday 5 February 2014

Maarad kutub.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah. Dengan izinnya saya dapat miliki 2 buah kitab yang sangat baik.

Pertama ialah kitab Al Futuhat Ar Rabbaniyyah, iaitu syarah kepada kitab Al Azkar. Kitab ni sudah bertahun tahun saya dengar tapi tidak berpeuang untuk miliki.

Semalam semasa ke Maarad Kitab secara kebetulan saya terjumpa dengan kitab ni terbitan Darul Kutubul Ilmiah. Mulanya saya teragak-agak untuk beli kerana mengharapkan ada cetakan daripada maktabah lain. Bila dicari-cari dari satu maktabah ke satu maktabah dan saya dapati tidak banyak maktabah yang jual akhirnya saya ambil keputusan untuk beli cetakan ni. Alhamdulillah.

Buku kedua ialah buku Al Mausuah At Tibbiyah Al Fiqhiyyah iaitu buku berkenaan hukum hakam fiqh dalam bidang perubatan. Sebenarnya inilah tujuan saya ke maarad kutub tahun ni. Hampir seluruh kawasan maarad saya terokai tapi tak jumpa. Sebelum melangkah balik saya buat keputusan untuk masuk kali terakhir ke Maktabah At Taufiqiyyah dengan niat untuk cari cetakan lain Al Futuhat Ar Rabbaniyyah. Sambil menunggu tuan kedai ambilkan buku Al Futuhat saya belek2 buku yang ada dan Alhamdulillah akhirnya berjaya temui kitab ni.

No comments:

Post a Comment

Catatan lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...